Verschillende opdrachtgevers vragen om een aanpassing naar koffietoepassing
Door de merkonafhankelijke status van the Graphic barista is het mogelijk meer product- of toepassingsgericht te kijken naar koffievraagstukken. De toepassing van de eigen mobiele koffiebar is daarmee multifunctioneler geworden. Naast de inzet op zakelijke netwerkmomenten als ondernemersbeurzen en bedrijfsopeningen is daarmee ook de stap naar de particuliere markt dichterbij gekomen. Voor koffieleveranciers die hun product willen aanbieden aan een groter publiek. Tijdens de sampling of verkoop kunnen de barista, kartonnen koffiebekers én de bar volledig gepast gekleed worden. Alles aangekleed in de kleuren, logo’s en lettertypes van het merk om de merkbeleving en -lading verder uit te breiden. Elk merk is anders en heeft daarbij eigen wensen en eisen. Van slow filterkoffie tijdens privé koffieproeverijen tot hoogvolume espressokoffie inzet met cappuccino’s en cafe latte’s op branchegerelateerde vakbeurzen.
De kracht voor het merk zit in de melange
De jarenlange ervaring en de nodige baristacertificeringen zorgen voor de basis in het bereiden van koffie. En het opschuimen van de nodige melk. De koppeling met de grafische en vooral de communicatieve zijde van the Graphic barista geeft de meerwaarde. Door het betreffende merk met een marketinginteresse te schenken, wordt de vraag of een koffiemerk prachtige single origine koffie’s of opgebouwde melanges voert minder relevant. De keuzes van de koffiebrander in herkomst, melange, branding en verpakking zijn tenslotte de zijne. Gekozen in de balans met doelgroep, kosten en de beoogde merklading. Samen met het koffiemerk de aandacht schenken aan de bereiding is het sleutelwoord. Voor elk product is een leverancier, voor elke leverancier is een moment. Volledige aandacht schenken, door horecapersoneel van restaurant en bars goed te trainen, een samplepromotie voor een koffiewinkel te organiseren, een dialoog met particulieren in de specialiteitenwinkel starten door middel van consumenten koffieworkshops. Alle koffie’s worden door the Graphic barista met aandacht gezet om een koffieconsument ook te laten genieten van een smakelijke kop koffie. Daar hoort de vraag of hij smaakt, van een koffiegastheer, bij. Communicatie met een cappuccino.
Ook op zoek naar een merk-onafhankelijke barista/koffiegastheer voor de promotie van jouw koffieproducten? Neem dan gerust contact op.