De kracht van reclame is herhaling • Tromp Group kiest tijdens IBIE2016 in Las Vegas voor the Graphic barista als gastheer

 

Een goede (voor-)bereiding als basis van een koffie op locatie

Zeker met een opdracht als deze is een goede voorbereiding een must. Veel externe factoren zijn in dit geval van invloed op het slagen. Voorafgaand aan de IBIE 2016 beurs in Las Vegas Nevada zijn dan ook behoorlijk veel uren gespendeerd aan het uitzoeken van de diverse benodigde ingrediënten. Het is tenslotte ‘over het grote water’ waar andere standaarden gelden dan hier. Onderdelen als koffie, thee, melk, suiker, water, maar ook de espressomachine en de koffiebonenmaler horen bij onze belangrijke wenslijst. Door in een vroeg stadium de Nederlandse importeur van de eigen La Marzocco GB5 espressomachine in te schakelen, is het mogelijk om bij de Amerikaanse La Marzocco importeur eenzelfde set te organiseren. Met een Mazzer Major Electronic. Voor het hoofdbestanddeel van gastheerschap, de koffie, is contact gezocht met de Amerikaanse koffiebrander Intelligentia Coffee Roasters uit Chicago. Er staan en stonden al wat koffie’s van hen op de wenslijst om te proeven, dus is dit gelijk een mooie manier om het nuttige met het aangename te combineren. Er zijn dan ook verschillende single origines uit Brazilië, Costa Rica, Mexico, Ethiopië, Guatemala en een melange van Brazilië en Costa Rica vooraf besteld. En naar Nederland verstuurd. Om te proeven en testen in combinatie met heet water, suiker, melk of honing. De kwaliteitscontrole gaat ver.

 

Na de landing start de smakelijke opbouw in koffie

Op de eerste morgen van het verblijf is het uitzoeken van de plaatselijk beschikbare bronwater, volle dagverse melk, biologische thee en rietsuiker geblazen. Alles in grote hoeveelheden, maar wel met de wens in het achterhoofd zo min mogelijk afval te produceren. Tijdens en vooral ook na de beurs. Liever meerdere keren kleine hoeveelheden ingrediënten halen om ze zo beter aan te kunnen laten sluiten bij het verbruik. Ander voordeel is natuurlijk ook dat er minder ruimte in beslag wordt genomen door de voorraden. Na de installatie van de espressomachine door Red Rock Coffee Outfitters is het mogelijk om de gemaakte keuzes ook ter plekke te testen. En of de gekozen volle melk, bloemenhoning en ruwe rietsuiker daadwerkelijk past in de koffie. De lange bar op de beursstand heeft op dat moment dan ook meer weg van een testlab dan de gebruikelijke mobiele koffiebar. Een kleine aanpassing in volume, maling en gewicht brengen de brewratio en smaak in balans. Startklaar voor de IBIE 2016.

 

De twist van smaak zorgt tijdens IBIE2016 voor aandacht in Las Vegas

Net als bij eerdere beursdeelnames is er ook deze keer weer een speciale kick-off voorgaand aan de daadwerkelijke beursdagen. Op dit moment worden de neuzen van de verschillende deelnemers van de Markel Food Group een richting uit gezet. En is de verbinding tussen de verschillende bedrijven Reading Bakery Systems, AMF Bakery Systems en Tromp Group BV goed te zien. De diverse deelnemers en gezichten zijn bekend. Net als hun voorkeur voor koffie. De Black Cat espressokoffie komt er uit als warme stroop en maakt de basis voor die espresso met een toefje honing, een hartelijke espresso macchiato, een doppio met meer smaak, cappuccino met een snufje suiker of die latte macchiato met iets minder melk. Maar meer schuim. Als koffiegastheer moet je tenslotte koffie en aandacht schenken! Juist in Las Vegas.

 

Ook op zoek naar een barista op uw buitenlandse beurs? Neem dan gerust contact op voor een smakelijke koffie en een gesprek om gezamenlijk te kijken naar uw gewenste invulling op de stand.

1 Comment

Geef een reactie