Poster ontwerp zorgt voor meer mogelijkheden
Om iedereen, bezoekers en deelnemers, tijdens de wedstrijden van de SCAE Nederland zo volledig mogelijk in te lichten, worden er al wat jaartjes boekjes gemaakt met de deelnemende barista’s, omschrijvingen van de gebruikte koffie’s, locaties, etc., in combinatie met exposure voor de sponsoren en adverteerders. Vorige keer heb ik, samen met Jeroen Veldkamp, de voorzitter van de stichting, het format aangepast naar een kruisslagposter. Een A3 poster ontwerp dat twee maal dubbelgevouwen wordt. De keuze voor deze manier van ‘boekjes’ maken is tweeledig; het vermogen tot genereren van direct leesbare exposure en de snelheid van produceren icm de kosten. Wanneer de A3-poster kruisslag gevouwen wordt, wordt het net een tafelbordje met aan weerszijde leesbare communicatie; de wedstrijd en een prominente plek voor een sponsor. Elk aan hun eigen kant. Een boekje kan meestal alleen maar liggen en toont maar een pagina…
Communicatie in huis(-stijl) tijdens het event
Dus deze maal voor de twee wedstrijden; Dutch Latte Art Championship 2011 en Dutch Cuptasting Championship 2011, van de SCAE Nederland aan de slag. Omdat het logo, met al haar achterliggende ideeën en gedachten, toch al in huis is ontwikkeld, kan ik ‘gemakkelijk’ een lijn inzetten voor deze communicatiemiddelen.