the Graphic barista blog

Keuze SCA Nederland wederom voor de logische combinatie • Bokalen voor de Nederlandse koffiekampioenen door dé grafisch koffiecombinatie gemaakt

Ontwerpen lijkt op koffie melangeren In de aanloop tot het World of Coffee event in de Rai Amsterdam zijn voorafgaand aan de Internationale koffiewedstrijden natuurlijk ook Nederlandse baristawedstrijden geweest. Bij deze nationale wedstrijden voor barista’s, koffiebranders en koffiecuppers is ook weer de wens geweest om deze verschillende deelnemers op een passende manier te voorzien van een trotsmakende...

Een kleine reis door de koffie • de koffieproeverij als smakelijke aankleding van een speciaal moment

Een smakelijke toevoeging aan een bedrijfsuitje Om de onderlinge banden tussen personeel en management of collega’s onderling te versterken, zijn er voor bedrijven, diverse mogelijkheden te bedenken. Een combinatie van ‘iets samen doen’ met aansluitend een bedrijfsborrel of een gezamenlijk diner is daarbij een veelgebruikte oplossing. Met een ontbijtsessie met lunch of brunch als vroege vogeloptie....

De stap in koffiekwaliteit loopt naar de bakermat • Voor meer grip op de koffiebereiding the Graphic barista kiest voor een Italiaanse La Marzocco GB5

Koffiebereiding terug naar de Italiaanse basis Door goed te kijken naar de inzet van de mobiele barista en de mogelijkheden bij de bereiding op locatie van koffie en thee, is wederom de keuze gemaakt om een volgende stap te maken. De Italiaanse gastheer (=barista) staat vandaag de dag voor een hoge kwaliteit van aandacht...

Communicatie met koffie, thee en fris in veilige handen • Vertic Valbeveiliging kiest tijdens A+A in Dusseldorf voor de grafische koffiecombinatie op de stand

Een goed voorbeeld doet volgen Iedereen weet het eigenlijk al. Wanneer er goed werk geleverd wordt, dan volgt er altijd meer werk uit. Zo ook met de inzet van de grafische koffiecombinatie door Vertic Valbeveiliging BV. Tijdens de A+A Securitybeurs in Düsseldorf Duitsland. Door de inzet van thee en koffie tijdens de ouder inloopavonden van...

Een passend thema van persoonlijke aandacht op de beursstand • Tijdens IBA 2015 maakt de Tromp Group de stap naar the Graphic barista als hun beursstand gastheer voor koffie en thee

Beursstand met communicatief aanvullend en versterkend op meerdere vlakken Voor elk bedrijf is het van belang om goed te kijken naar de uitstraling naar buiten. Welke effecten hebben al mijn communicatie(-middelen) op mijn bestaande of toekomstige klanten en consumenten. Laat staan welk effect het gedrag van de werknemers heeft op dit externe beeld. Speciaal daarvoor...

Lekker komt niet altijd van ver • the Graphic barista breidt de koffiebereiding met de Kees van der Westen Mirage Duette uit

De Mirage Duette maakt de koffiebereiding op de bar weer smakelijk rijker Met enige regelmaat passen we verschillende factoren binnen het koffiemaakproces van the Graphic barista aan. Andere molens, tampers, koffie, thee, lepels en espresso- of koffiemachines. Elke keer om de bereide dranken weer een stapje rijker te maken. Qua smaak en beeld. Na de La Pavoni...

Smaakverfijning koffie begint bij de molen • the Graphic barista kiest bij verdieping in de koffie voor een Mazzer Major GOD Grind on Demand

Smaakverfijning door de optimalisatie van koffiebereiding Bij de bereiding van diverse verse koffiedranken zijn een aantal stappen van wezenlijk belang om een smakelijk kopje te kunnen maken. Een daarvan is de maling en zijn invloeden van de smaak en doorlooptijd, voor de gebruikte zetmethode.  De invloed op smaak is tweeledig, omdat niet alleen de consistentie...

Wikkels met 25% extra verkoopboodschap • Garcia Jeans kleedt koffiebekers passend tijdens verkoopmomenten met koffiebekerwikkels

Italiaans strak kloffie maakt verbinding met sterke Italiaanse koffietraditie Voor elke (nieuwe) opdrachtgever geldt dat er bij goed gekeken wordt naar passende oplossingen binnen de mogelijkheden. Van the Graphic barista en de klant zelf. Om de 25% sale voor kledingmerk Garcia Jeans uit Alblasserdam met haar hoofdkantoor in het Italiaanse Bologna extra kracht bij...

Koffiebekers met communicatiewaarde • Diverse opdrachtgevers kiezen voor koffiebekerwikkels van the Graphic barista om het gebruik van koffie op locatie meerwaarde te geven

Nadenken over de toegevoegde waarde van koffie op locatie Natuurlijk zijn er diverse manieren om in gesprek te komen en zijn met diverse opdrachtgevers, bestaande en nieuwe klanten en prospects. Maar geen van allen zo doeltreffend als het gesprek in de buurt van de koffiemachine. Na die eerste vraag; hoe het gaat met iemand,...

Kom ruiken, proeven en genieten • the Graphic barista toont tijdens ’t Ware Pakhuis Gorinchem 2014 het nut van lokale samenwerking met regionale exposure

De opdracht van Uw Marketeer breidt uit naar editie twee Met het succes van de eerste editie van ’t Ware Pakhuis in het achterhoofd is de stap naar een vervolg niet zo groot. Deze keer met weer een uitbreiding van meer communicatie vanuit de grafische kant van the Graphic barista. In een vroeg stadium...

Smakelijk aanvullende uitbreiding • Greiner Bio One kiest voor koffie als extra standaankleding tijdens WOTS2014

Aanvullende koffie-aankleding als extra dienst voor en door bevriende standbouwers Al vroeg in het ontwikkelproces van de nieuwe stand voor Greiner Bio One uit Alphen aan de Rijn is door standbouwer DSO voorgesteld om gebruik te maken van een extra, smakelijke aankleding. Om Greiner Bio One-cliënten en -relaties naar de stand te verleiden en...

Authentieke locatie vraagt om smakelijke koffie-invulling • Rabobank Alblasserwaard Noord en Oost kiest voor een ambachtelijke koffieproeverij tijdens relatiemoment

Invulling relatiemoment door Rabobank Alblasserwaard Noord en Oost Met enige regelmaat zoekt Rabobank Alblasserwaard Noord en Oost door de inzet van haar (bank-)relaties het contact op met haar eigen clienten. Relatiemomenten worden op speciale manier aangekleed om de band tussen de bank en haar clienten op te bouwen en te versterken. Iets dat in de...

Grafische koffiecombinatie goed benut • GenG Tuinmachines gebruikt ontwerp en koffie op locatie voor RondomThuisFair 2014

 Grafisch ontwerp beeldmerk RondomThuisFair klaar voor de toekomst Voorafgaande aan de eerste editie van de Rondom Thuis Fair, in 2011, is the Graphic barista gevraagd om een logo te ontwerpen voor een jaarlijks terugkerend evenement. Een regionale consumentenfair, georganiseerd op het terrein van G&G Tuinmachines, voor alles wat te maken heeft met in-en-om-het-huis. Ingredienten...

Ontwerp wedstrijdprijs geslaagd • Ook het onderlinge Bagels & Beans baristakampioenschap van mooie bokalen voorzien

Onderling baristakampioenschap Bagels en Beans Met de officiele SCAE Nederland wedstrijden in het achterhoofd heeft Bagels en Beans haar eigen interne baristawedstrijd opgezet. Om werknemers, van de verschillende Bagels en Beans vestigingen, te stimuleren in het nadenken over de bereiding van hun dagelijks geschonken koffie’s. Een duidelijke drang naar de verdieping in kwaliteit van de...

Fundament voor Renovatie 2014 is relaties warmhouden • Heijmans Woningbouw kiest voor koffie van the Graphic barista bij onderhoud van relaties

  Koffie als netwerkcement voor de (op-)bouw van relaties Met het effect van een voorgaande editie van de OpenCoffee Bouw&Vastgoed bij Heijmans Woningbouw inhuis vers in het geheugen, was de keuze snel gemaakt bij de deelname aan Renovatie 2014. De inzet van versgemalen koffie, van the Graphic barista, als netwerkcement voor de opbouw van...

De mix van smakelijke Italiaanse aankleding • Aansluitende combinatie van taart met koffie bij bedrijven door kookstudio Kook En Zo en the Graphic barista

  Italiaanse catering als verbindende factor Soms moet je gewoon een beetje geluk hebben. En een netwerk dat op het juiste moment aan je denkt. Voor de aankleding van een inhuis koffiemoment was de kookstudio Kook En Zo  uit Brielle op zoek naar een flexibele barista. Voor het bereiden van verse koffie tijdens een...