Versgemalen koffie en heldere thee toepassen in het communicatieplan
Elk bedrijf heeft een bepaald gezicht. Een gezicht dat in de vorm van een logo met huisstijl, website, etc. gebruikt wordt als herkenbaar geheel voor de klanten van het betreffende bedrijf. Zorgvuldig worden de verschillende items door de communicatieafdeling ontwikkeld en ontworpen om zo van het bedrijf een duidelijk merk te maken. Die toepassing is een onderdeel van de branding. Het laden van het merk gebeurt door de werkzaamheden van het bedrijf en haar bedrijfscultuur zo goed mogelijk te tonen in de diverse beschikbare communicatiemomenten. Intern op een bedrijfslocatie, maar ook extern. Tijdens beurzen en Open huismomenten probeert Vesteda dat stukje intern en extern te combineren. Klanten worden door medewerkers uitgenodigd op de nieuwe woonlocaties om alvast een kijkje te nemen. Onder het genot van een lekker kopje koffie of thee.
Op weg van branding naar ontwerp
Gecombineerd met een smakelijk aandachtsmoment is de introductie van een nieuw logo perfect te communiceren op bedrukte koffiewikkels. Met het vooruitzicht op de deelname aan de grote bedrijfsbeurs Provada al helemaal. De aanpassing van de complete branding bij Vesteda zelf geeft dan ook weer een mooie brug naar de communicatieve grafische koffiecombinatie. Het nieuwe logo opmaken op de speciaal ontwikkelde koffiebekerwikkels, maakt de neutrale koffiebekers in een keer visueel aanvullend aan het ‘grotere’ (communicatie)plan. In deze oplage zijn de drie formaten, voor espresso, cappuccino, latte macchiato en thee alleen voorzien van het nieuwe kleurrijke beeldmerk. Ter introductie. Om netjes binnen de huisstijl te blijven en de toepassing door verschillende divisies van Vesteda mogelijk te maken.
Is ingewikkeld maatschappelijk verantwoord of maatschappelijk verantwoord ingewikkeld?
Bij de aanvankelijke ontwikkeling van de koffiebekerwikkels was de vraag naar visuele communicatie op koffiebekers een van de ingrediënten voor de optelsom. Samen met het nadenken over het terugbrengen van de productie van ons eigen afval, tijdens mobiele koffiemomenten. In dit ontwikkelproces hebben we natuurlijk ook gekeken naar de optie van het direct bedrukken van koffiebekers. Die optie is al snel afgevallen vanwege de minimaal te bestellen aantallen en de beschikbare formaten. De fysieke toepassing van de bedrukte bekers maken de afkeuring compleet. Na consumptie van de inhoud gaat tenslotte de beker met communicatie en al de prullenbak in. Bedrukte koffiebekerwikkels kunnen daarentegen in kleine of grote aantallen worden geproduceerd, al dan niet voorzien van unieke nummers, in verschillende formaten en bovenal ter plekke worden gedemonteerd. Om de beker separaat weg te gooien en de losse gewikkelde visitekaart mee te nemen.
Vraag naar de mogelijkheden voor een verantwoorde inzet van een gastheer met vers gemalen koffie, heldere thee en smakelijke infusies tijdens een zakelijk open huis, interne presentatie van uw (nieuwe) product, aanvulling op uw congres of op uw beursstand.