Goed passend ontwerp kerstgroet schenkt aandacht • the Graphic barista combineert graag communicatie en koffie op locatie

Ontwerp, koffie, cappuccino, the Graphic barista, koffiekopje, kerstboomvorm, rosetta, latte art, gorinchem, grafische koffieman, vormgeving

Ontwerp kerstgroet 2017 voor the Graphic barista

Met de agenda vol met opdrachten van klanten en relaties blijft het toch altijd weer een lekkere uitdaging. In de staart van 2017 de kerstgroet voor onszelf ontwikkelen. Dit jaar was het dan ook niet anders. Met als enige voordeel dat er in de zomer al aandacht aan geschonken was in de vorm van conceptontwikkeling en beeldredactie. Een klein concept voor het beeld was er deze keer dus wel al. De combinatie van een rosetta in een cappuccino, die in een kerstboomvorm koffiekopje is geschonken. De kop, bodycopy en vormgeving moest daar nog bij ontwikkeld worden. Met de huisstijlkleuren, het logo en een vast stramien vormt dat laatste geen enkel probleem.

 

Aandacht schenken met communicatie én koffie op locatie

De invulling van de bijbehorende en ondersteunende tekst blijft vanzelfsprekend weer heel dicht bij onszelf. Een Freudiaans bruggetje naar een kerstlied zet de toon. Het plezier tijdens de werkzaamheden en diensten van de grafisch vormgever en koffiegastheer van het afgelopen jaar maken het geheel compleet. Zeker met de wens dit voort te zetten in 2018. Most wonderful coffee time of the year! Deze grafisch vormgever en barista is gewend om aandacht te schenken. Met communicatie én koffie op locatie! Afgelopen jaar heb ik dan ook mooie momenten met jullie mogen delen. Op beursstands, house-warmings en bruiloften. Dank jullie allen daarvoor! Ik zie uit naar het drinken van dat kopje koffie in 2018.

 

Schenkactie deelt mee

Normaliter zoeken we jaarlijks, volop in de kerstgedachte, een goed doel uit om een bijdrage aan te schenken. Door het consequent niet drukken en versturen van de kerstkaarten houd je tenslotte wat over. Het goede doel in de hoedanigheid van de Daniel den Hoedkliniek, als locatie van het Erasmus Medisch Centrum is deze keer de gelukkige. Dacht ik. Totdat, na mijn donatie aan het komende magazine, een tweede initiatief zich voordeed; het fietsen van een familielid voor Duchenne Heroes. Geld was daarbij natuurlijk altijd welkom, maar de vraag was iets anders. Met de inzet van tijd voor het ontwerp van een promotionele flyer en facebookheader was al voldoende hulp geboden. Om een pakkende digitale deelactie en goede introductie te bewerkstelligen. Alles om meer slagingskans te veroorzaken door (extra) aandacht te schenken. Interesse om mee te delen? Check: https://www.duchenneheroes.nl/eric-van-der-laan

 

Ook aandacht schenken aan je communicatie? Met een cappuccino? Neem gerust contact op om samen een kopje koffie of thee te delen.

Geef een reactie