Combineren van smaak
Natuurlijk (vanzelfsprekend) moesten we ook dit jaar weer aanwezig zijn tijdens de Fenexpo Gorinchem 2012; dé regionale netwerkbeurs. In dit geval gecombineerd met een relatie waar de grafische kant van the Graphic barista ook hard zijn best voor doet. Om op te vallen, als gouden boontje, tussen de anderen (automobielbedrijven). Vertrouwd (bekend gevoel) met het concept wist Auto Maas, Citroëndealer van de regio, welk effect het zou kunnen hebben. Speciaal daarvoor werden dan ook verschillende communicatiemiddelen ingezet; naast de social media (Twitter en Facebook) van beiden en de koffie als communicatiestarter en smeermiddel van relaties, natuurlijk ook een handout.
Ontwikkeling stijlvolle grafische middelen om uit te delen
Een handout (flyer/leaflet) in de nieuwe stijl van Auto Maas. Met maatwerk teksten van Room8, en pakkende en aansluitende nieuwe slogan. Volledig ontwikkeld en grafisch opgemaakt door the Graphic barista; passend binnen de vastgestelde Citroënhuisstijl en toch Auto Maas-eigen. Niet-standaard en toch met een hoog ‘we-blijven-wel-normaal-doen’-gehalte. Helder!
Proeven; de combinatie van geur en smaak
Rijden in de ‘live-versie’ van het nieuwste Citroën DS5 model zat er vanwege (milieu-) eisen, op deze locatie niet in. Koffie met dieselsmaak is daarbij natuurlijk niet iets dat je mensen toewenst. Het proeven van de auto door erin te zitten, rondom te kijken des te meer. De link naar een proefrit is dan snel gemaakt. Door middel van de QR-code op de speciaal ontwikkelde flyer kon men dit, zelfs met een smartphone, op een later tijdstip afspreken.
Alles in dienst van het doel om onder de aandacht te komen van nieuwe zakelijke rijders en bestuurders op zoek naar een eigenzinnig en toch toegankelijk ontworpen auto. Meer weten?
©Fotografie Erik van de Nadort