Grafisch ontwerp beeldmerk RondomThuisFair klaar voor de toekomst
Voorafgaande aan de eerste editie van de Rondom Thuis Fair, in 2011, is the Graphic barista gevraagd om een logo te ontwerpen voor een jaarlijks terugkerend evenement. Een regionale consumentenfair, georganiseerd op het terrein van G&G Tuinmachines, voor alles wat te maken heeft met in-en-om-het-huis. Ingredienten en deelnemers uiteenlopend van het interieur naar het exterieur voor een thuis. Na brainstormsessies over de identiteit, een mogelijke naam, beschikbare urls en kleur is een beeldmerk ontwikkeld, dat klaar was voor de eerste (proef-)editie en nu met editie 3 ook staat.
De aankondiging en uitnodiging in stijl van een evenement
Met de ontwikkeling van een beeldmerk alleen zijn we er natuurlijk nog niet. Het betreffende evenement moet natuurlijk ook bekend worden bij het grote publiek. Naast het online aanbod is er ook gekozen voor een aantal offline middelen voor de aankondiging van de fair. Naast de website, facebookpagina is er gebruikgemaakt van aankondigingsadvertenties, poster en flyers. the Graphic barista is daarbij gevraagd weer een vertaling van de offline communicatie te doen. Alles om de regionale consumenten in te lichten en uit te nodigen. Waarbij de deelnemers een groot verspreidingsgebied vormen. Een promo gemaakt door Happy Video Marketing maakt het geheel sociaal deelbaar en bewegend.
Koffie op locatie om de interne mens niet te vergeten
Ook tijdens de RondomThuisFair zal the Graphic barista aanwezig zijn. Op dat moment vooral om lekkere Attibassi koffie’s te bereiden. Uiteenlopend van sterke espresso’s, romige cappuccino’s en natuurlijk rijke latte machiatto’s. Natuurlijk mag daar thee van Simon Levelt en FairTradeOriginal niet bij ontbreken. In de grote tent zal het 26 en 27 september 2014 mogelijk zijn om door middel van munten te betalen voor de diverse comsumpties.