Een passend thema van persoonlijke aandacht op de beursstand • Tijdens IBA 2015 maakt de Tromp Group de stap naar the Graphic barista als hun beursstand gastheer voor koffie en thee

Beursstand met communicatief aanvullend en versterkend op meerdere vlakken

Voor elk bedrijf is het van belang om goed te kijken naar de uitstraling naar buiten. Welke effecten hebben al mijn communicatie(-middelen) op mijn bestaande of toekomstige klanten en consumenten. Laat staan welk effect het gedrag van de werknemers heeft op dit externe beeld. Speciaal daarvoor worden communicatie- en marketingplannen ontwikkeld. Om beide dichter naar elkaar te brengen en met het juiste effect te communiceren. Vraag ook naar de mogelijkheden. De inzet van een beursmoment als communicatiemiddel moet een weloverwogen actie zijn om hem vruchtbaar en rendabel te maken. De diverse ingrediënten van standontwerp, brochures, give-aways alsook de bemanning moeten daarbij merkversterkend aan elkaar werken. De Tromp Group BV uit Bunschoten-Spakenburg heeft daar voor hun deelname aan de IBA in München een weloverwogen keuze in gemaakt en overal in doorgevoerd. Met hospitality als hoofdthema is Studio Toqnini In nauwe samenwerking met de communicatie-afdeling aan de slag gegaan om een passende, open beursstand te ontwikkelen. Alles omringt door de diverse producten en mogelijkheden van de Tromp Group BV. In de vorm van speciale maquettes, eindproducten in vitrines en in brochures en postermateriaal.

Hospitality op de IBA 2015 met passend geklede beursstand gastheer

Met alle aspecten van de beursstand gericht op het hoofdthema hospitality is de stap naar hostessen voor de bediening en een barista voor de bereiding van verse thee en koffie gelukkig een kleine. En mag the Graphic barista als passend geklede beursstand gastheer aan de slag. Duidelijk herkenbaar door de gepaste kleding. En bijpassende hoed in verschillende kleuren. In het standontwerp en bij de opbouw is de ruimte zo ingedeeld dat er ruimte is voor een goed gesprek in de diverse spreekkamers, aan de lage zittafels of brede statafels. Overzichtelijk en toegankelijk vanuit de bar en keuken om klanten en relaties te voorzien van diverse versnaperingen. Het gebruik van de koffiekopjes en schotels met eigen branding en neutrale theeglazen geeft het woord branding ook weer dubbele lading. Bedrukte koffiekopjes voorzien van het eigen logo worden voorzien van espresso’s, cappuccino’s of latte macchiato’s. Bereid van vers gebrande koffiebonen.

 

Koffie als communicatiemiddel

Wanneer we donderdagmiddag, met de autorit vanuit Nederland nog in de benen, willen opbouwen stuiten we op een uitdaging. De standbouwers zijn nog druk doende met de aankleding voor de komende beursdagen. Met als voordeel dat we nog wat laatste aanpassingen qua locatie en barwensen kunnen overleggen en aanpassen. Door het ontbreken van de vaste wateraansluiting zullen de diverse aanvragen om versgemalen koffie nog heel even moeten wachten. Gelukkig staat de loodgieter gepland voor de volgende dag en kunnen we vrijdagmiddag starten met de koffie-aankleding tijdens de interne kick-off. Vanaf dat moment doen wat we het leukste vinden aan het vak; het communicatiemiddel barista met zijn versgemalen koffie en heldere theeën inzetten om gesprekken te starten en smeren. Met veel plezier. En dat werkt aanstekelijk.

 

Ook op zoek naar een barista op uw beursstand? Neem dan gerust contact op voor een smakelijke koffie en een gesprek om gezamenlijk te kijken naar uw wensen.

1 Comment

  1. We kijken zelf ook terug op een goede en leuke beurs. We hebben hele leuke reacties gekregen op de IBA, voornamelijk erg positief! We waren ook erg tevreden over jouw deelname op onze stand.

    Nogmaals dank daarvoor. Wie weet werken we in de toekomst weer een keer samen!

Geef een reactie