the Graphic barista blog

Het platform voor vernieuwing • Rabobank Alblasserwaard Noord en Oost zorgt voor de update van the Graphic barista’s Carajillio’s

Rabobank Alblasserwaard Gorinchem platform voor regionale ondernemers Door de georganiseerde bijeenkomst voor verschillende regionale netwerkverenigingen in het nieuwe pand van de Rabobank Alblasserwaard Noord en Oost, te Gorinchem heb ik hem toch weer wat verder moeten aanscherpen; mijn Carajillio. Ik mocht deze middag naast de aankleding in de vorm van; lekkere koffie schenken, een kleine...

Level 1 van de uitbreiding in koffiekennis • the Graphic barista in de schoolbanken

Barista certificering een belangrijk signaal voor komende opdrachtgevers Omdat de trends, mogelijkheden en voorzieningen blijven groeien in de wereld van de koffie, hebben we onszelf een aantal belangrijke doelen gesteld voor 2012. Een daarvan is de Level 1 Barista certificering van het SCAE, en wanneer de werkzaamheden het toelaten; de Level 2 eind 2012. Allebei...

De kleine zus is vervangen • dubbelgroeps La Pavoni espressomachine is geïnstalleerd

Dubbele werkzaamheden vragen om een dubbelgroeps espressomachine Na wat innerlijke strijd is het er dan toch van gekomen; de ‘oude’ enkelgroeps volautomatische (met volumetrisch koffiesysteem) espressomachine van C.M.A./Astoria/Wega is vervangen door een half-automatische dubbelgroeps espressomachine van La Pavoni. Om de volumes tijdens de sociale evenementen omhoog te stuwen, het gebruiksgemak te verhogen en de...

Allemaal trots op het eindresultaat • Winnaars Dutch Barista Championship 2011 blij met SCAE Nederland bokalen

Een trotse Dutch Barista Kampioen Vol trots kijk ik terug naar het eindresultaat van mijzelf en de deelnemers van de afgelopen Dutch Barista Championship 2011. Goed om te zien hoe de Nederlandse koffiecultuur samenwerkt aan de verbetering van kwaliteit van haar product. Barista’s, koffiebranders, machineveredelaars, waterzuiveraars, vrijwilligers, ondernemers en consumenten; iedereen probeert elkaar te...

De melange van koffie en communicatie in actie • Kruisslagposters voor Dutch Barista Championship 2011 van SCAE Nederland

Gebruikte communicatiemiddelen onder loep Om iedereen, bezoekers en deelnemers, tijdens de wedstrijden van de SCAE Nederland zo volledig mogelijk in te lichten, worden er al wat jaartjes boekjes gemaakt met de deelnemende barista’s, omschrijvingen van de gebruikte koffie’s, locaties, etc., in combinatie met exposure voor de sponsoren en adverteerders.   Poster ontwerp zorgt voor...

the Graphic barista in het nieuws • Het voorbeeld van exposure met koffie maken

Regelmatig mag ik, tijdens netwerkbijeenkomsten, uitleggen wat mijn werk is. Een grafische koffiegek. De combinatie blijkt, voor veel mensen, dan toch moeilijk te rijmen.Veelal worden de losse componenten van grafisch ontwerp (knippen en plakken met plaatjes en tekst, met marketing-strategische diepgang) en barista (koffieschenker en verhalenverteller) wel begrepen, maar hoe komen die samen? Nou...

Het vervolg van de laatste versie van vier • Varesina Caffe van Koffie-plaza.nl

De naam van de koffie wordt bekend Na wat eerdere blinde testmomenten te hebben gedaan voor koffie-plaza.nl is nu eindelijk het hoge woord eruit. Op de vraag welke koffiebrander de koffie’s gemelangeerd heeft, komt eindelijk het antwoord: Varesina Caffe. Een koffiebrander uit Varese, Italië, die gebruikmaakt van minmaal 14 verschillende koffiebonen om zijn melanges samen te...

Duurzame vaart met oog voor kwaliteit • Combi International BV

the Graphic barista reist met opdrachtgevers mee naar het buitenland Normaal sta ik vooral in Nederland, maar deze keer net over onze landsgrens: in België. Ditmaal is de Rijnkaai te Antwerpen het terrein waar het ‘exposurewaarde verhogen‘ gebeurt; drie dagen lang tijdens de Open Scheepvaartdagen 2011 sta ik bij Combi International op de stand....

De frisse start compleet • Jenaplanschool Gorkum voorzien van nieuwe huisstijl

Officiële frisse schooljaarstart Nu dat de officiële start van het schooljaar bij de Jenaplanschool Gorkum, met een (h)eerlijk koffiemoment, is gegeven, mag de verdere ontwikkeling van de huisstijl natuurlijk ook getoond worden. Aan het begin van dit kalenderjaar is al gestart met het ontwikkelen en gebruiken van een nieuwe advertentielijn, member-get-memberconcept en het inzetten van...

Jenaplan café is gestart • opening schooljaar gevuld met energie

  Jenacafe verlengt het gevoel van de zomervakantie Bij de aanvang van het nieuwe schooljaar hoort natuurlijk een frisse en energieke start. Om bij te praten over de zomervakantie en de kinderen, een heerlijk moment her te beleven of gewoon lekker te genieten van een goed bereide espresso, doppio, cappuccino of latte. Gezet met...

Avantpremiere Citroen DS4 • De (her-)ontdekking van een smaakvolle aankleding

Onthulling nieuw type Citroen smakelijk aangepakt Met de overeenkomsten van een goed bereide koffie en een stijlvolle auto in het achterhoofd, vertrek ik deze keer, voor de avantpremiere van de nieuwe Citroën DS4, richting Citroën Maas te Gorinchem. De onthulling van dit nieuwe type auto van Citroen is dé plek om een mobiele espressobar...

De Utrechtse Ondernemersdag 2011 • Netwerkproeverij in actie

Zichtbaar bij ondernemend publiek door deelname Utrechtse Ondernemersdag Via een interessante, leuke en nieuwe relatie in contact gekomen met Meerbusiness Utrecht. Voor de Utrechtse Ondernemersdag in de Jacobikerk te Utrecht zoeken ze, Carmen en Karen, voor het proefgedeelte een lekkere, smaakvolle aanvulling en laat ik daar nou goed in passen; dat plaatje. Dus ook...

Ambachtelijk Zuid-Amerikaans • the Graphic barista bij Jan de Quba Gorinchem

De combinatie met de ambachtelijke JandeQuba heeft weer een leuk vervolg gekregen; ditmaal in de winkel zelf. Om de onthulling van de winnaar van een, door JandeQuba gehouden, zegelwedstrijd aandacht te geven, wordt de winkel extra aangekleed met een barista en een troubadour. Ook hebben alle finalisten een prominente plaats aan de wand in de...