the Graphic barista blog

Grafische koffiecombinatie goed benut • GenG Tuinmachines gebruikt ontwerp en koffie op locatie voor RondomThuisFair 2014

 Grafisch ontwerp beeldmerk RondomThuisFair klaar voor de toekomst Voorafgaande aan de eerste editie van de Rondom Thuis Fair, in 2011, is the Graphic barista gevraagd om een logo te ontwerpen voor een jaarlijks terugkerend evenement. Een regionale consumentenfair, georganiseerd op het terrein van G&G Tuinmachines, voor alles wat te maken heeft met in-en-om-het-huis. Ingredienten...

Ontwerp wedstrijdprijs geslaagd • Ook het onderlinge Bagels & Beans baristakampioenschap van mooie bokalen voorzien

Onderling baristakampioenschap Bagels en Beans Met de officiele SCAE Nederland wedstrijden in het achterhoofd heeft Bagels en Beans haar eigen interne baristawedstrijd opgezet. Om werknemers, van de verschillende Bagels en Beans vestigingen, te stimuleren in het nadenken over de bereiding van hun dagelijks geschonken koffie’s. Een duidelijke drang naar de verdieping in kwaliteit van de...

Koffiekerstgroet voor brede inzetmogelijkheden • the Graphic barista-combinatie van ontwerp, fotografie en koffie, grafisch weergegeven

Net als vorige jaren ook nu weer een kerstgroet combinatie met nieuwjaarsgroet in een grafische vertaling van de brede inzetmogelijkheden van the Graphic barista. In huisstijlkleuren en -lettertypes. Het typografisch ontwerp gecombineerd met eigen fotografie en koffie om; de transformatie van oud naar nieuw, lijnen vanuit de mogelijke inhoud en inzet, en de feestelijke...

Bouwen met smakelijke koffie aan nieuwe relaties gaat vast goed • it’s Creative kiest voor the Graphic barista als vast ingrediënt bij Open Coffee Bouw & Vastgoed

  Open Coffee specifiek voor bouwprofessionals Het Open Coffee concept is allang niet nieuw meer. Veel mensen, incluis mijzelf, weten in de diverse plaatsen hun netwerkmoment te vinden en te pakken. Onder het genot van een vers bereide espresso, americano, cappuccino of welke andere smaakvariant ook wordt, voor de werkdag daadwerkelijk begint, het persoonlijke netwerk...

Smakelijke communicatiemiddelen voor koffie met aandacht voor inhoud • Attibassi Benelux geeft aan zijn take-away attentiewaarde met the Graphic baristakoffiebekerwikkels

Standaard Take-awaybekers met passende communicatie(meer-)waarde Normale in huisstijlkleuren bedrukte koffiebekers zijn natuurlijk mooi in te zetten voor de naamsbekendheid van je koffiebar, lunchroom en bedrijf. Het enige nadeel is en blijft de houdbaarheid van dit communicatiemiddel. Niet alleen omdat de gedrukte boodschap al ‘oud’ kan zijn, terwijl de voorraden nog niet op zijn. Ook...

Eerlijke koffiebeleving door heel Nederland • FairTradeOriginal zet haar nieuwe koffie’s met the Graphic barista

Van interne koffieproeverij naar (h)eerlijke koffiebeleving op locatie Na de aangename samenwerking bij de smaakbepaling voor de nieuwe koffiemelanges van FairTradeOriginal volgt nu ook het uitrollen van de koffiebeleving bij de verschillende eerlijke handelretailers. Voor, bij of in betreffende WAAR-/Wereldwinkels, door het land heen, richten we met de the Graphic barista koffiebalie de mogelijkheid...

CamIQ videobewakingsysteem houdt de koffiekwaliteit nauwgezet in de gaten • Videotronic zet the Graphic barista in op Safety Security Amsterdam SSA13

Contact gelegd met koffie Deze beursdeelname of levende beursstand aankleding neemt me een aantal jaren terug in de tijd. Ik stond destijds gecombineerd met Art-en-Lifestyle-winkel Jan de Quba op mijn eerste Fenexpo Gorinchem. Om beider producten en diensten onder een groter publiek bekend te maken; zij de art, lifestyle en koffie. ik de bereiding...

Fenexpo Gorinchem 2013 netwerkmoment 3.0 met lekkere koffie-actie • Gorinchemse Uitzendspecialist ruilt verse the Graphic barista koffie voor visitekaartjes

Koffie voor een (visite-)kaartje Ook nu kiest er weer een Gorkumse ondernemer voor om, tijdens de Fenexpo Gorinchem, zijn netwerk op aangename wijze naar zijn beursstand toe te verleiden. Ditmaal maakt Johan van Os, de Uitzendspecialist Gorinchem, met koffie een ludieke statement en gebruikt het als overduidelijk relatiemarketingtool om zijn netwerk te vergroten. Een...

Valentijnsdag 2013 krijgt een hartelijk welkom • Stichting Christelijke Woningcorporatie schenkt met liefde tijdens 0344Samen-bijeenkomst

Koffie als smeermiddel van relaties In de aanloop van sommige inhuis koffiemomenten vallen alle puzzelstukjes perfect op hun plaats. Van vraag naar aanbod en alles tussenin; wensen van de klant in combinatie met de mogelijkheden van the Graphic barista. Bij de ontwikkeling van dit koffie-op-locatie-tijdstip, voor 0344Samen en Stichting Christelijke Woningcorporatie, ook weer. Wensen...

Maatschappelijk werken voor koffieliefhebbers • Fair Trade Original vraagt the Graphic barista voor onafhankelijk beeld op nieuwe filterkoffie

Op zoek naar de onafhankelijke koffieproever/barista Soms krijg je van die vragen waar je direct aan anderen denkt en jezelf bijna zou vergeten. Fair Trade Original (Culemborg) is recent op zoek geweest naar een externe, onafhankelijke barista/koffieproever met affiniteit voor marktpositionering en stelde de vraag aan mij. Tijdens het maken van de lijst met...

Hét (koffie-)recept voor specialisten • Zambon Group Amersfoort maakt op congressen optimaal gebruik van the Graphic barista

Een recept van verschillende ingrediënten Deze keer een leuke combinatie van verschillende ingrediënten voor een klant; twee congressen, twee locaties, twee producten en diverse medische specialisten. Om tijdens twee opvolgende, medische congressen meer aandacht te vestigen op haar aanwezigheid tijdens de congressen en twee onderwerp gerelateerde producten, heeft Zambon Group Amersfoort gekozen om gebruik...

Koffiebonenmaler Cimbali MD6 voorzien van een nieuwe look en bestemming • Custom voor the Graphic barista koffietrainingen en -workshops

Mooi en goed gereedschap voor koffieworkshops en baristatrainingen Door het vervangen van allebei mijn zwarte Mazzer Super Jolly’s koffiebonenmalers, voor een Mahlkonig K60 ES, liep ik tegen een uitdaging voor komende koffietrainingen en koffieworkshops aan. Hoe ga ik startende koffieliefhebbers gemakkelijk(-er) uitleggen, en vooral ook laten zien, wat de orde van belangrijkheid is van...

Trots op het resultaat • SCAE Nederland kiest voor het wedstrijdbekerconcept van the Graphic barista

De kracht van herhaling Net als vorig jaar is ook dit jaar weer de beurs Beleef Koffie en Beleef Thee 2012 van Mijn Broer & Ik (Martijn en Jeroen Verhaeg), het platform om drie kampioenschappen te houden voor SCAE Nederland. Deze koffiestichting(SCAE Nederland) heeft als grondvest de drang om diverse baristi, espressomachinebouwers, bonenmalerontwikkelaars, koffiebranders, melkprofessionals,...

Melange voor een goed draaiende (diesel-)motor • Cornelisse Trading combineert reserve onderdelen met koffie(-smering)

Combinaties maken sterk Ook nu is de Evenementenhal Gorinchem weer het (speel-)terrein waar de combinatie van zakelijke dienstverlening/handel samenkomt met het relatiesmeermiddel koffie. In dit geval de Construction & Shipping Industry 2012. Een grote, jaarlijkse scheepvaart gerelateerde beurs van drie dagen waar collegaschippers, dieselmotorenonderdelenleveranciers, scheepsbouwers, compressorenhandelaren, verlichtingsspecialisten, techneuten, koffieleuten, etc. elkaar (weer eens) spreken....

Upcoming events